ÇATIŞMA YÖNETİMİ

ÇATIŞMA YÖNETİMİ

ÖĞRENCİLER ARASI ÇATIŞMA ÇÖZME STRATEJİLERİ

17.01.2023 111

ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİ

1.Duyguları Keşfetme Becerisi: İnsanın duygularını fark edip bunları isimlendirmesi, onları denetleyebilmek için ilk adımdır. Duygular kişinin iç sesleri olduğundan, her duygunun kişilere yaşadığı anlarla ilgili olarak bilgi ve mesajlar verdiği, kişiyi hareketlere ve davranışlara yönlendirdiği, kişilere bazı ihtiyaçları da ifade ettiği bilinmelidir.

2.İletişim becerisi: Başkalarına kendi ihtiyaç ve duygularını anlatabilme becerisi.

3.Problem çözme becerisi: Bir orta noktaya, her iki tarafın da kazanabileceği ve kabul edebileceği bir çözüme, uzlaşmaya varabilmek için problemi her iki tarafın gözüyle de görebilme becerisi.

4.Öfke kontrolü: Zor durumlarda saldırgan olmayan tepkiler verebilmeyi içermektedir.

5.Atılganlığı uygun bir şekilde kullanabilme: Şiddet ya da saldırganlığa başvurmadan gerekli tepkiyi verebilmektir

 

 

meb_iys_dosyalar/41/03/713457/dosyalar/2023_01/17114209_1.Catisma-Cozme-Becerileri-Genel-Ogrenci-Sunumu-Rehberlik-

Merkezim.pptxmeb_iys_dosyalar/41/03/713457/dosyalar/2023_01/17114228_2.catisma-veli-brosur-ortaokul.pdf

Kaynak: ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK HİZMETELERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ